Soalan Lazim - Penjejakan bungkusan

Laman Utama > Artikel > > Soalan Lazim - Penjejakan bungkusan

1. Di mana saya boleh mengesan penghantaran saya?

Anda boleh memasukkan nombor penjejakan anda di laman web kami, atau anda boleh log masuk ke portal pelanggan Sendy, di bawah bahagian senarai penghantaran untuk mengesan penghantaran anda.

 

2. Adakah saya masih dapat mengesan tanpa nombor penjejakan?

Sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami dan berikan nombor telefon anda, agar kami dapat memeriksa bungkusan anda dengan sewajarnya.

 

3. Bagaimana saya harus meneruskan sekiranya status bungkusan belum selesai sementara maklumat penjejakan dinyatakan dihantar?

Sila hubungi kakitangan perkhidmatan pelanggan kami untuk membantu anda.

 

4. Apakah kemungkinan penghantaran saya ditangguhkan?

a. Sekiranya berat bungkusan anda tidak sama dengan yang dinyatakan.

b. Sekiranya penerima tidak dapat menerima bungkusan itu.

c. Sekiranya penerima meminta untuk mengemas kini alamat penghantaran.

d. Sekiranya penerima meminta untuk menjadualkan semula tarikh penghantaran

 

5. Bagaimana saya tahu sama ada bungkusan saya telah berjaya dihantar?

Kami akan mengemas kini status penjejakan yang dihantar, serta bukti penghantaran seperti lokasi, gambar bungkusan, dan tandatangan.

 

6. Adakah Sendy akan membuka dan memeriksa bungkusan saya sebelum menghantar?

Kami mempunyai izin untuk memeriksa kandungan bungkusan anda, jika kami mendapati bahawa kandungan bungkusan itu melanggar peraturan dan peraturan pengiriman, jika tidak, kami tidak perlu memeriksa.

 

7. Adakah saya dapat melihat dan mengesan lokasi langsung penghantaran saya?

Anda boleh memasukkan nombor penjejakan anda di laman web kami, atau anda boleh log masuk ke portal pelanggan Sendy untuk mengesan lokasi penghantaran anda.

 

8. Di mana untuk mencari nombor penjejakan?

Anda boleh mendapatkan nombor penjejakan anda dengan log masuk ke akaun anda di bahagian senarai penghantaran.

 

9. Adakah perlu mendaftarkan akaun untuk tujuan penjejakan?

Dengan memberikan nombor telefon kepada perkhidmatan pelanggan, mereka dapat mengesan bungkusan anda dengan sewajarnya. Walau bagaimanapun, lebih mudah bagi anda untuk mengesan penghantaran anda jika anda mendaftarkan akaun dengan kami.