Soalan Lazim - Maklumat Penghantaran

Laman Utama > Artikel > > Soalan Lazim - Maklumat Penghantaran

1. Bagaimana saya boleh guna perkhidmatan Sendy kurier?

Anda boleh masuk ke kedai kami atau log masuk ke laman web untuk mula menggunakan perkhidmatan Sendy.

 

2. Bolehkah saya menukar alamat penerima semasa bungkusan telah dihantar?

Anda boleh tetapi anda perlu menghubungi kakitangan perkhidmatan pelanggan kami.

 

3. Bagaimana saya tahu jika pesanan saya berjaya diselesaikan?

Anda dapat melihat dan memeriksa pesanan anda di portal pelanggan di bawah senarai penghantaran.

 

4. Apakah nota konsainan?

Nota konsainan adalah nota kertas yang memberikan maklumat mengenai penghantaran. Maklumat tersebut mengandungi maklumat pengirim dan penerima, berat bungkusan dan lain-lain.

 

5. Adakah tandatangan saya diperlukan semasa saya menerima bungkusan saya?

Ya, ia diperlukan.

 

6. Berapa lama bungkusan itu akan tiba?

  • Untuk bandar, 1 hingga 2 hari bekerja.
  • Untuk kawasan pinggir, 2 hingga 3 hari bekerja.

 

7. Bolehkah saya membuat banyak penghantaran sekaligus?

Ya.

 

8. Di mana saya boleh memesan perkhidmatan pick up Sendy?

Anda boleh log masuk ke portal pelanggan kami, di bawah bahagian penghantaran baru untuk menempah perkhidmatan pengambilan Sendy.

 

9. Bagaimana saya harus meneruskan sekiranya Sendy gagal mengambil bungkusan saya?

Anda harus memanggil perkhidmatan pelanggan Sendy untuk bantu anda.

 

10. Berapakah jangka masa yang boleh saya gunakan untuk pick up?

  • Pesanan sebelum jam 12 malam, kami akan pick up sebelum 6pm pada hari perniagaan yang sama.
  • Pesanan selepas jam 12 malam, kami akan pick up sebelum 6pm pada hari perniagaan berikutnya.

 

11. Bagaimana saya tahu jika bungkusan saya ditahan?

Anda akan menerima pemberitahuan di WhatsApp anda, atau kakitangan perkhidmatan pelanggan kami akan menghubungi anda untuk memberitahu anda.

 

12. Bolehkah saya mengembalikan bungkusan itu kepada pengirim?

Anda harus menghubungi pengirim untuk berbincang. 

 

13.  Bagaimana jika penerima tidak mahu menerima bungkusan itu?

Bungkusan itu akan dikembalikan ke gudang kami dan kakitangan perkhidmatan pelanggan kami akan menghubungi anda.

 

14. Bolehkah orang lain menerima bungkusan saya untuk saya?

Ya, tetapi anda perlu memberitahu pemandu atau kakitangan perkhidmatan pelanggan terlebih dahulu, untuk memastikan tidak ada masalah.

 

15. Bagaimana saya boleh membatalkan penghantaran bungkusan saya?

Anda boleh log masuk ke portal pelanggan kami, di bawah senarai penghantaran untuk membatalkan penghantaran anda. untuk membatalkan penghantaran anda.

 

16. Barang jenis apa yang dianggap Sendy sebagai haram dan berbahaya?

Sila rujuk artikel ini: https://www.sendy.com.my/en/articles/general-enquiry/dangerous-goods.

 

17. Adakah terdapat kekangan kapasiti?

  • Untuk kadbod; 20KG untuk kadbod kecil, 30KG untuk kadbod sederhana dan 40KG untuk kadbod besar.
  • Untuk Palet; berat maksimum ialah 500KG.

 

18. Bagaimana saya harus meneruskan apabila bungkusan saya rosak atau salah?

Anda harus melaporkan kepada kami melalui e-mel [email protected] dalam masa 24 hingga 48jam.

 

19. Adakah saya perlu mengemas bungkusan saya sendiri?

Ya, atau anda boleh menyerahkan bungkusan ke kaunter kami, untuk kami berkemas dengan bayaran tambahan dikenakan.